Login
Kursbild

Introduktionsföreläsning Digitala säljstödssystem/CRM-system

Denna föreläsning syftar till att du som deltagare ska få en förståelse för vad ett CRM-system är och vad det kan göra för nytta i er organisation.

Vi går igenom vilka delar ett CRM-system normalt innehåller och vilka affärsnyttor och effekter det kan ge för företaget, inom olika delar av organisationen.

Vi går även igenom vilka system som finns på den svenska marknaden och ger lite tips och råd på vad man ska tänka på vid ett införande av ett system. Vi avslutar med en frågestund.

Innehåll

  • Historik/bakgrund
  • Vad är ett CRM-system?
  • Användningsområden, både inom försäljning och andra delar av verksamheten
  • Nyttor och effekter för såväl företaget, chefer och medarbetare
  • Skillnader mellan CRM och ERP, vad gör man i respektive system
  • Scanning av marknaden - vilka system finns?
  • Vad ska man tänka på vid införande av ett system
  • Frågor

Arbetssätt
Detta är en introduktionsföreläsning som inte innehåller några övningar eller grupparbeten.


Mål med föreläsningen
Mål med föreläsningen är att skapa en förståelse för vad ett digitalt säljstödssystem är och vilken nytta det kan göra för ditt företag.

Passar dig som…
Passar dig som är ledare och/eller beslutsfattare, t ex VD eller ansvarig för företagets försäljning eller ekonomi, och som vill veta mer om vad ett system kan göra för nytta. Föreläsningen passar även dig som är säljare eller arbetar med kundkontakter och vill veta mer om vilka möjligheter som finns.

Förberedelser/Förkunskaper
Inga förberedelser eller förkunskaper är nödvändiga.

Den här föreläsningen hålls via Teams.
Om du är ovan med Teams så finns en manual till hjälp på startsidan här i portalen.

Fler kurstillfällen (1)

Beskrivning

icon 1h 30m

Sälj och marknadsföring, Föreläsning

Introduktionsföreläsning Digitala säljstödssystem/CRM-system

icon 02 dec 2021, 13:00
Lediga platser: icon 37 / 40 st
Anmälan senast: 01 dec 2021
Plats: icon Digitalt
› Läs mer